Czołowy sponsor norweskich skoków narciarskich poinformował, iż wycofuje się z dalszego wspierania norweskiej federacji narciarskiej, a także usuwa logotypy swojej marki ze strojów reprezentacji Norwegii.

ZOBACZ TEŻ: NORWESKI SKANDAL NA MISTRZOSTWACH ŚWIATA. ,,PRZEPISY ZOSTAŁY ZŁAMANE”
Firma ,,Help” wycofuje się z finansowania norweskich skoków narciarskich
Kluczowy sponsor w trybie natychmiastowym wycofuje się z dalszego wsparcia norweskiej drużyny w skokach narciarskich. Mowa o firmie ,,Help”, która jest jednym z sześciu głównych partnerów Norweskiego Związku Narciarskiego. Marka poinformowała, iż ich logotypy znikną ze strojów norweskiego zespołu jeszcze przed czwartkowymi zawodami Pucharu Świata w Oslo. Obecna umowa wspomnianej firmy z norweską federacją narciarską miała obowiązywać do 1 maja bieżącego roku.
– ,,Smutne jest to, że norweskie skoki narciarskie w ciągu kilku dni zniszczyły zaufanie budowane przez kilka sezonów, W związku z tym poinformowaliśmy reprezentację Norwegii w skokach narciarskich i Norweski Związek Narciarski, że natychmiast wycofujemy się z umowy sponsorskiej oraz że nasze logo zostanie usunięte ze strojów zawodników i całego ich ekwipunku przed Raw Air i Festiwalem Narciarskim w Holmenkollen. Dewizą naszej firmy jest to, że „prawo powinno być prawem”. Dla każdego. Nie ulega wątpliwości, że umieszczanie naszego logo na koszulkach i sprzęcie drużyny, która oszukuje, jest niedopuszczalne” – oświadcza dyrektor ds. komunikacji firmy Help, Dag Are Børresen.
ZOBACZ TEŻ: ,,ZAWIEDLIŚMY WSZYSTKICH, KTÓRZY KOCHAJĄ SKOKI NARCIARSKIE” – AALBU O OSZUSTWIE NORWEGÓW
Nammo usuwa swoje logotypy ze strojów reprezentacji
W trybie natychmiastowym ze sprzętu oraz ubrań kadrowych norweskiej drużyny znikną także logotypy głównego sponsora reprezentacji – firmy Nammo. Umowy marki z norweską federacją nie rozwiązano, gdyż ta czeka na ujawnienie wszystkich faktów związanych ze sprawą.
– ,,Jako największy sponsor reprezentacji narodowej w skokach narciarskich, chcielibyśmy wyrazić nasze zdziwienie i głębokie niezadowolenie w związku z ujawnieniem oszustw związanych z kombinezonami. Takie działanie jest niedopuszczalne i niezgodne z wartościami naszej firmy. Nammo ma umowę z federacją, która obowiązuje do wiosny 2027 r. Umowa reguluje takie incydenty i wymaga dialogu między stronami. Nammo natychmiast rozpoczyna ten dialog” – podaje komunikat.
ZOBACZ TEŻ: ,,OBOJE JESTEŚMY KOMPLETNIE ZAŁAMANI” – LINDVIK I FORFANG O SKANDALU NA MISTRZOSTWACH ŚWIATA
Na zakończenie zapraszam na nasze media społecznościowe – Facebook, Instagram, TikTok oraz Twitter.
źródło: vg.no, nrk.no