Alexandria Loutitt, mistrzyni świata z dużej skoczni, po imponujących sukcesach w ubiegłym sezonie nawiązała współpracę z nowym sponsorem. W najbliższym czasie Kanadyjka będzie startować w barwach Red Bulla. Powszechnie uważa się, iż to właśnie ta marka jest najbardziej pożądanym sponsorem wśród skoczków.
ZOBACZ TEŻ: ALEXANDRIA LOUTITT
Sukcesy
Dziewiętnastoletnia Alexandria Loutitt była niewątpliwie objawieniem ubiegłego sezonu. Jej dobra passa i imponujący progres rozpoczął się jeszcze w 2022 roku, kiedy to wraz z Abigail Strate, Mackenzie Boyd-Clowesem i Matthew Soukupem w zaskakujący sposób zdobyli brązowy medal na igrzyskach olimpijskich w Pekinie. Mimo, iż tamten konkurs miał niecodzienny przebieg (za sprawą wielu dyskwalifikacji czołowych zawodników), dla Kanadyjek był początkiem drogi do sukcesu.
Do jej największych osiągnięć w sezonie 2022/2023 należy zwycięstwo w Pucharze Świata w Zao, Mistrzostwo Świata Juniorów, a także Mistrzostwo Świata w Planicy. Warto także wspomnieć, iż Loutitt wystartowała w historycznym konkursie lotów kobiet, w efekcie czego przez jeden dzień była rekordzistką świata w długości lotu (222 m). Poprawiła swój rezultat kolejnego dnia (225 m), jednak rekord świata straciła na rzecz Emy Klinec.
ZOBACZ TEŻ: LGP W KLINGENTHAL: ZWYCIĘSTWO KLINEC, GROŹNY UPADEK LOUTITT
Współpraca z Red Bullem
Osiągnięcia Alexandrii odbiły się szerokim echem w świecie sportu. Jej potencjał dostrzegli także przedstawiciele marki Red Bull, którzy zaproponowali jej kontakt sponsorski. Radosne wieści Kanadyjka obwieściła na swoich mediach społecznościowych.
„To prawda co mówią… Red Bull dodaje skrzydeł” – napisała Loutitt.
Niewątpliwie, współpraca z Red Bullem jest uważana za bardzo prestiżową. Niewielu zawodników miało możliwość podpisania kontraktu sponsorskiego z tą marką. Wśród aktywnych skoczków skoczków są to Sara Takanashi, Andreas Wellinger oraz Ryoyu Kobayashi. Niedawno do tego grona dołączył także Daniel Tschofenig, który prywatnie jest partnerem Alexandrii Loutitt. Natomiast w świecie kombinacji norweskiej do grona osób sponsorowanych przez Red Bull należą Johannes Lamparter, Kristjan Ilves oraz Vinzenz Geiger.
ZOBACZ TEŻ: SŁYNNE MALOWANIE KASKU RED BULLA POD ZNAKIEM ZAPYTANIA
Konflikt na linii FIS – Red Bull
Niedawno do fanów skoków dotarły informacje o kłopotach Red Bulla w świecie narciarskim. Zarzewiem omawianego sporu jest kwestia powierzchni reklamowej znajdującej się na kaskach światowego giganta. Wedle przepisów FIS-owa przestrzeń przeznaczona na lokowanie produktu nie może wynosić więcej niż 50 centymetrów kwadratowych. Zdaniem federacji dowodzonej przez Johana Eliascha, design kasku Red Bulla łamie te zasady. Jako argument używają oni faktu, iż malowanie w szachownice imituje wygląd puszek sponsorowanego napoju. To w praktyce oznacza, że cały element chroniący głowę skoczka stanowi powierzchnię reklamową. Jeśli FIS pozostanie przy swoim stanowisku to zawodnikom, którzy nie dostosują się do zasad, może grozić nawet dyskwalifikacja. W rezultacie najprawdopodobniej Red Bull będzie musiał przedstawić nowy wzór kasków.
Na zakończenie zapraszamy Was na nasze media społecznościowe – Facebook, Instagram oraz Twitter.
źródło informacji: własne, Instagram